Když ženy porozumí tomu, jaké fonty je přitahují a proč, poznají více samy sebe.
Virtuálně se známe téměř dva roky. Ale poprvé jsme se viděly docela nedávno. Měla krásnou pudrově růžovou dlouhou hedvábnou sukni, černé tričko a úžasný šperk na krku. Nedala se přehlédnout. Znáte ten pocit, když vidíte nějakou ženu a něco ve vás vás nutí se na ten její styl pořád koukat, protože z ní prostě krása sálá? No, tak takto nějak jsem to měla s Andreou.
Andrea učí lidi, jak pracovat s texty tak, aby je sladili v jeden harmonický celek. Ukazuje jim, jak dát textům pěkný a slušivý obleček, jak je díky uspořádání, barvám a fontům vyladit tak, aby udělaly skvělý první dojem. A nejen ten. Zkrátka, aby ostatní na ty myšlenky v textu už nepřestali myslet.
Možná si teď říkáte, jak souvisí texty s krásou? Tak právě o tom je dnešní rozhovor. Čtěte pozorně, protože vám fakt může spadnout brada 🙂 Teda aspoň mně spadla 🙂
***
Ahoj Andrejko. Téma, kterému se věnuješ, je z mého pohledu naprosto báječné. Učíš lidi, kteří jakkoli pracují s texty, oblékat jejich text a myšlenky do těch hezkých outfitů. Do té doby, než jsme se poznaly, jsem si neuvědomovala, kolik toho má oblékání a psaní textů společného.
Řekneš nám, v čem ty sama vidíš podobu v tom, jak vybíráme oblečení do svého šatníku a jak oblékáme texty ať už do pracovních prezentací, na weby nebo na reklamní materiály?
Některé ženy pořád hledají ten svůj správný styl v oblékání a nemohou se najít. Myslíš, že když na to půjdou oklikou a naučí se nejdříve rozumět textům, které píšou (jak je oblékat do pěkných kabátků), bude jim to pak užitečné i ve skutečném oblékání? Čemu nás chápání fontů může naučit o sobě a kráse?
Když se cítíme žensky a dovolíme si to, nedělá nám problém použít font s krásnými křivkami a oblými tvary. Vidím ho jako dlouhou rozevlátou hedvábnou sukni. Nebo vintage halenku.
Když převládá logika a rozum, nemáme chuť na romantiku, tak vybíráme třeba bezpatkové písmo a stále máme na výběr, jestli mu dáme ženskou, nebo mužskou energii. Třeba džíny s bílou nabíranou košilí, nebo džíny se sportovním tričkem.
A někdy (a to já znám) v nás převládne kreativita a pak se pouštíme do hravých, kaligrafických, nebo ručně psaných fontů. To je jako byste si navlékli malířský hábit, šaty inspirované orientem, nebo jste si vzali své staré triko a začali tvořit s dětmi.
Takže ano, když lidé porozumí tomu, jaké fonty je přitahují a proč, poznají více sami sebe. To je učím během svých konzultací. A když poznají více své charakterové vlastnosti a potřeby, které mají, určitě lépe pochopí i jak je naplnit výběrem oblečení. Popsala jsem to už kdysi v tomto článku.
Když jsem psala knihu Magicky ženská, vím, že jsem výběr fontu a grafiku řešila spíš pocitově. Co na první pohled o knize font vypovídá? Umíš to třeba vyčíst už z obálky?
První je ručně psaný, krásný font. To je ten smysl pro krásu a krásno obecně, rozevlátá duše umělce, dokážeš tvořit a užíváš si to. Je v něm něco velmi ženského. Ale druhý font ho usměrňuje. Má pevné základy a je vidět, že ví, co dělá – to je výsada patkových fontů. Mají v sobě uzemnění a hloubku a velmi často mužskou energii. Tím, že sis vybrala patkový font, který je tenký ji zjemňuješ, a střídání síly tahu ukazuje, že dáváš na výběr. Nedáváš dogmatické rady, ale ukazuješ cestu.
Nešla mi k sobě ta ženská a mužská energie, ale když jsem tě poznala, tak vidím, že ty to v sobě opravdu máš. Jsi velmi ženská, ale dokazuješ používat logiku a rozum jako chlap. 🙂
Pustila jsi teď do světa své nové dílko ebook Ať to vašim textům sekne. Podle mě je úžasný, prozradíš nám, v čem čtenářkám, které texty v práci nebo podnikání používají, pomůže prakticky? A jsou tam i oblasti, které se díky chápání textů o sobě mohou mezi řádky ženy naučit i pro oblast krásy?
Když ho využijí na maximum, tak se naučí přemýšlet nad úpravou textu ze všech stran, aby zaujal, působil harmonicky a prostě přesvědčil čtenáře. Nebo minimálně zaujal. Aby neverbálně popisoval, jaké jsou a co je pro ně důležité. A není to vůbec jenom teorie. 67 stran z 99 jsou návody, praktické postupy a videa jak na to, aby to zvládl úplně každý. I blondýnky (jako já). 🙂
Hodně žen mi po konzultaci řeklo: „Aha, to je pravda. Já vlastně vůbec nenosím romantické šaty, tak už rozumím tomu, proč mi jsou tak protivné kudrlinkované fonty“. Pokud porozumí tomu, jak nenásilně obléci text, proč by to nemohly potom použít i pro své oblékání? Principy jsou to stejné, přitahují nás stejné energie, stejné tvary ať se jedná o oblečení, nebo o text.
Čím podle tebe žena zaujme na první pohled?
Jak ty sama pečuješ o svoji krásu a ženskost, prozradíš nám nějaké konkrétní tipy, díky kterým vypadáš takto úžasně?
Vím, že jsi žila ve Francii, co tě francouzky o vnímání krásy naučily?
***
Wow! Tak to jsi mi teď hodila rukavici 🙂 Takže ji zvedám a vy, milé čtenářky, se můžete těšit, protože Andreu určitě ohledně života ve francii a tajemství francouzek ještě vyzpovídám.
Věřím, že jste si rozhovor užily stejně jako já a našly v něm zajímavou inspiraci. To byste asi neřekly, jak texty a váš šatník spovisí dohromady, nebo ano? Napište mi do komentářů, těším se.
CO DĚLÁM? Ukazuji lidem, že fonty je ovlivňují každý den.
Výsledkem je, že lidé umí sladit své texty v harmonický celek. A této neverbální řeči zvládnou předat nejenom informace, ale i pocity a emoce. Prostě, umí zaujmout a přesvědčit. Jsou sami sebou a přitahují zákazníky, kteří je právě takové ocení. Je to taková dobrodružná cesta k autentičnosti. Více o tom, co Andrea umí najdete tady >> www.psychologiefontu.cz