Chvilka pro sebe #11 – ROZHOVOR: Iva Fiškandlová| Ženské tělo a pohyb po porodu

Pohyb po porodu rozhovor Iva Fiškandlová

Rozhovor a podcast s dlouholetou lektorkou pohybu po porodu Ivou Fiškandlovou, která pomohla po porodu k plochému břichu, správnému držení těla a zpevněnému pánevnímu dnu už stovkám žen.

Zvu vás k rozhovoru o ženském těle a pohybu po porodu, ve kterém se dozvíte vše důležité o tom, jak po porodu začít s pohybem, abyste byly spokojené se svým poporodním bříškem, zpevnily pánevní dno, zlepšily držení těla, zmenšila se vám diastáza a celkově se zkrátka pohybu věnovaly jemně a vědomě.

V našem rozhovoru uslyšíte mimo jiné odpovědi na to:

  • Jakými změnami prochází ženské tělo v těhotenství.
  • Proč máte i několik měsíců po porodu pocit vyvaleného břicha, jako byste byly ve 4. měsíci těhotenství.
  • Co jsou to vlastně core svaly a proč na ploché břicho po porodu nefungují sedy lehy a prkno a které svaly je potřeba pro ploché břicho posilovat.
  • Dostanete i konkrétní tipy, jak s pohybem po porodu začít – ať už máte po porodu 3 měsíce nebo 10 let a taky super tip jak poznat, jak na tom vlastně vaše pánevní dno je.
  • Povídaly jsme si i o pohybu po porodu císařským řezem, takže i maminky po císařském řezu si odnesou důležité informace.

Rozhovor a video o pohybu po porodu s Ivou Fiškandlovou tady:

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

A pro ty z vás, které chtějí poslouchat na procházce s kočárkem nebo třeba při žehlení, můžete si náš rozhovor pustit v podcastu Chvilka pro sebe:

Pro poslech podcastu klikněte na tlačítko PLAY.

 

*****

Pro lepší orientaci v rozhovoru ještě trochu detailu pro ty z vás, které se k otázkám chcete vracet:

Na co jsem se Ivy o pohybu po porodu ptala konkrétně:

  • Ivi, prosím na začátek nám řekni, jakými změnami prochází ženské tělo během těhotenství a po porodu v souvislosti právě s vnitřními svaly, pánevním dnem a plochým břichem. Dá se to nějak ve zkratce vysvětlit, aby to pochopil každý?
    (odpověď v čase – 3:52)
  • Spousta žen po porodu trpí tím, že i když shodí těhotenská kila, i tak mají vyvalené břicho a pořád se cítí těhotně. Třeba když se nají tak jim břicho vyleze, večer ve sprše je vyvalené, některé ženy mají pocit, že břicho vlastně ani necítí a nedokážou ho zatáhnout, k tomu se často přidá bolest zad a beder. A to popravdě na pocitu sebevědomí a ženskosti moc nepřidá. Čím je tohle nejčastěji způsobené?
    (odpověď v čase – 7:40)
  • Co jsou vlastně ty CORE svaly a jaké cviky zvolit právě na posílení pánevního dna?
    (ukázka v čase – 11:00)
  • Když si ženy po porodu do vyhledávače zadají CORE cvičení, vyběhnou na ně různé sedy lehy, prkna, 30 denní výzvy v planku… proč tohle po porodu není ideální cvičení a proč to nefunguje?
    (odpověď v čase 12:40)
  • Co je to diastáza a rozestup přímých břišních svalů a proč o ní tolik žen po porodu pořád neví? Co všechno může způsobovat a jak ženy poznají, že ji možná mají? (odpověď v čase 14:55 + ukázka na kostře)
  • Jak s pohybem po porodu začít? Co by měla žena udělat po porodu jako první krok, když se chce dostat zpět do kondice a zpevnit střed těla, pánevní dno, zlepšit držení těla? Může začít nějak sama?
  • Máš prosím aspoň nějaký praktický tip, se kterým můžou ženy se cvičením pánevního dna a core svalů začít, i když třeba na kurz k tobě teď nemůžou?
    (Odpověď čas 22:00)
  • Spousta žen po porodu trpí inkontinencí. Jak dlouho je to po porodu „normální“ a kdy už máme začít vyhodnocovat, že je to problém? (odpověď v čase 27:40)
  • Máš nějaký tip, jak na vytahanou kůži na břiše, pokud ženy přibraly tak jako já při obou porodech třeba více jak 20 kilo? (odpověď v čase 37:40)
  • Na svém Instagramu jsem dala ženám prostor se ptát na dotazy na tebe a jedna z velkých oblastí dotazů byl pohyb po císařském řezu. Jaké s tím máš zkušenosti? Kdy začít a jak? (odpověď v čase 41:50)
  • Co když nás poslouchají ženy, které mají po posledním porodu třeba 5 nebo klidně i 10 let. Platí pro ně to stejné? Mají se taky zaměřit na základní zpevnění pánevního dna a core svalů? (čas 46:50)
  • Máš nějaký příklad ze své praxe pro povzbuzení, že to jde, i když jsou ženy třeba už zoufalé? (odpověď čas 49:00)

 

Odkaz na Iviny stránky najdete tady >>

Článek a moje osobní zkušenosti s návratem k pohybu po porodu a k plochému bříšku jsem popsala v článku Pohyb po porodu a návrat plochého břicha po dvou porodech tady >>

Moc bych si přála, aby se tento rozhovor dostal právě k těm ženám, které ho potřebují a řeší po porodu, jak se jemně, zdravě a bezpečně začít po porodu hýbat. Proto budu moc ráda, když tento článek pošlete dál, pokud někoho takového ve svém okolí máte.

Moc děkuji a přeji, ať rozhovor slouží.
Míša

*****

PS: A pokud máte pocit, že na cvičení a péči o tělo (nejen po porodu) nemáte čas, věřte mi, že je to především o vašich prioritách. Jestli máte chuť si čas pro sebe a priority srovnat, v tomto tréninku se vám to povede během pár dní >>

Michala Měřínská
Už více než 15 let pracuje se ženami a ukazuje jim cesty, jak podpořit přirozenou krásu a ženskost. Pomáhá ženám cítit se sebejistě, líbit se samy sobě a dopřát si péči o sebe i v každodenním shonu. Míša je maminkou dvou malých kluků, manželkou a taky úspěšnou podnikatelkou. Říká, že krása každé ženy začíná v její hlavě a že čas pro sebe je o prioritách, o lásce a úctě sama k sobě. Je autorkou projektu Magicky ženská a stejnojmenné knihy, kterou četlo už více jak 18 000 žen. Provází ženy intenzivními online kurzy a pomáhá měnit životy žen v motivačním online Klubu Magicky ženská.
Komentáře