Jak dát sebe na první místo a nemít z toho výčitky? Technika „Padajícího letadla“

Jak umět dát sebe samotnou bez výčitek na první místo? To je dotaz, na který odpovím v dnešní Magické Minutovce. Naučíte se skvělý praktický tip – techniku Padajícího letadla, díky které si přestanete péči o sebe vyčítat a cítit pocit viny, když si v každodenním shonu dovolíte sebe samotnou dát na první místo.

V dnešním tipu pochopíte, proč je potřeba změnit úhel pohledu a proč dát sebe sama na první místo není sobecké.

Video má 14 minut a technika, kterou se v něm naučíte nebo si ji připomenete vám bude v péči o sebe skvěle sloužit. Pusťte si ho tady nebo čtěte níže:

 

Dnešní dotaz, který jste mi poslaly a který jsem pro dnešní Magickou Minutovku vybrala, zní takto:

Jak zvládat všechny starosti a přesto umět dát sebe bez výčitek na první místo?

Jeden z nejčastějších příběhů, které ženám běhají v hlavě v momentě, kdy mají začít dělat něco samy pro sebe zná v určité podobě nejspíš každá z vás:

Pocit viny, že sebe samotnou máte dát na první místo.

V momentě, kdy se máte dát na první místo, vyběhne ve vaší hlavě strach, pocit viny a spousta důvodů, proč je špatné dát sebe samotnou na první místo v žebříčku priorit. Přesně v tu chvíli totiž váš mozek začne říkat že jste sobecké, že jste nevděčné, že jste sebestředné.

Dát sebe na první místo není sobecké

Stačí si uvědomit a připustit, že vše (i vaše vnitřní a vnější krása) začíná ve vaší hlavě a že právě tato přesvědčení jsou jenom příběhy naší mysli. Jsou to příběhy, které nejsou pravdivé a které vás jen odvádí od sebe samotné. Příběhy, které říká váš mozek, aby se vyhnul tomu, že ve svém životě něco změníte. Náš mozek se totiž bude vždy zuby nehty změnám bránit. Je to jeho přirozenost, nemá rád změny, protože v režimu na autopilota šetří energii.

Většinou tyto příběhy nemají žádný reálný kořen. Jsou to jenom obavy a strachy, které vám posílá vaše mysl. Je to obrana vašeho mozku před změnou a před odvahou postavit se do své síly, protože by to znamenalo:

  • dělat věci jinak, než od vás možná očekává okolí
  • dělat věci jinak, než jste to celý život viděly
  • dělat věci podle sebe a za sebe ve své vlastní síle, díky které můžete podporovat svoje okolí, rodinu a ty nejbližší.

Právě s dostatkem energie, odvahy a vnitřní síly budete pro své okolí maximální oporou

Bez této síly, kterou získáváte právě tím, že se umíte věnovat samy sobě, pro svoje okolí tou maximální podporou pravděpodobně nebudete.

Ptáte se, jak tuhle sílu získat?
Právě pravidelnou a vědomou péčí o sebe jak na fyzické úrovni, tak na úrovni mysli a Duše.

Jenom proto, že věříte tomu strachu a cítíte pocit viny za to, že se chcete dát na první místo, se pravidelně ochuzujete o energii, o dobití baterek, jenom dáváte a dáváte a staráte se o ostatní a slepě čekáte, že se to samo jednou změní. Ale pokud nezměníte něco vy, tak se to samo nezmění. Protože vaše okolí už si pravděpodobně zvyklo, že vy jste se svými potřebami někde vzadu, někde na ocase a že vám samotné je to jedno. Proč oni samy by to měli měnit?

Technika “Padajícího letadla” pomůže vždy, když se budete bát dát samy sebe na první místo

Proto vám v dnešní odpovědi chci připomenout techniku „Padajícího letadla“. Určitě ji znáte, jen si ji možná s péčí o sebe tolik nespojujete, ale hned jak vám ji připomenu, budete přesně vědět, o čem mluvím.

Zkuste si vzpomenout na jednu nejdůležitější radu, kterou vám dá letuška při bezpečnostní instruktáži, když vás připravuje na to, co se může stát a že letadlo může spadnout.

Jedna z nejdůležitějších bezpečnostních rad při pádu letadla je ta, že nejdřív máte dýchací masku nasadit sama sobě a pak teprve pomáhat ostatním vašim dětem a dalším spolucestujícím.

Když byste to totiž chtěly udělat naopak, dát masku nejdřív ostatním okolo vás, a pak teprve sobě, tak moc pomoci nestihnete, protože vám samotné dojde kyslík a omdlíte… prostě to nedáte.

Abyste zachránily někoho okolo, musíte nejdřív zachránit sebe.

Jak logické. Je nad slunce jasné, že si v té situaci nenasadíte masku a nebudete koukat vedle sebe, jak se vaše dítě bojí nebo dusí a budete se snažit pomoc. Neřešíte, že je sobecký dát sebe na první místo – naopak!

Je to nejen projev velké sebelásky a umění se v krizové situaci správně rozhodnout, ale taky je to nejvíc ohleduplný k ostatním, protože když budete mít dost sil pro sebe, pomůžete ostatním.

A přesně takto je to s péčí o sebe a s uměním dát sebe na první místo

Není to o tom, sobecky si dělat to svoje a na ostatní nemyslet.

  • Je to o tom, umět pečovat vědomě o svoji energii a díky ní pak pomáhat a pečovat o ostatní.
  • Je to o umění vědomě otočit energii v péči o sebe tak, abyste věděly, že máte z čeho dávat.

Když se nebudete umět dát na první místo a udělat si na sebe čas a prostor, když nebudete jen kvůli strachu a pocitu viny pečovat o svoje zdraví, o svoji energii, o to jak vypadáte, jak jste spokojená se svým vzhledem a jak se sama sobě líbíte, pravidelně velmi pravděpodobně brzo zjistíte, že nejste ve svém životě spokojená. Že to drhne, že vás to nebaví a jak se tohle projeví?

Budete na ostatní protivná, budete čekat ocenění a pochvalu zvenku za to, co pro ně děláte, budete vzteklá, mít málo trpělivosti…. a spoustu dalších projevů může mít fakt, že neumíte změnit priority a dát péči o sebe na jednu z prvních příček. A možná si tyhle věci už teď uvědomujete, že je děláte – v momentech, kdy je toho na vás hodně…

A právě v těchto momentech je potřeba ten nepravdivý příběh o pocitu viny a strachu dát sebe na první místo zahodit. Pustit ho, přestat ho přehrávat a udělat věci jinak. Protože teprve potom se může něco změnit. Když to dokážete změnit vy.

Takže až budete mít pocit, že je sobecké udělat něco pro sebe a dát sebe samotnou na první místo, vzpomeňte si na techniku padajícího letadla.

 

A začněte na ni myslet v úplně malých věcech - v každodennosti.  V momentě, kdy máte špatnou náladu, děti křičí, máte pocit, že musíte hodně věcí udělat, zařídit, uklidit, vyřešit…

 

Podívejte se na to, jestli náhodou právě teď vaše letadlo nepadá a komu nasazujete dýchací masku jako první.

Není to o sobeckosti ale o dávání a přijímání a o rovnováze

Je to krásná praxe, kterou můžete pozvat do života několikrát denně a uvědomit si, že péče o sebe samotnou není sobecký a vy nejste sobci, když umíte sebe dát na první místo. Naopak!

Když si uvědomíte, že péče o sebe je jednou z nejdůležitějších součástí péče o vaši rodinu, o pohodu kolem vás a že se od toho odvíjí to, jak se chováte k ostatním, jak jim umíte pomoct a podpořit je, myslím, že přestanete pochybovat o tom, že je potřeba umět sebe samotnou dát na první místo.

Přeji vám ať se vám tato praxe daří a ať máte odvahu ji zkoušet. A napište mi do komentářů, jak vám to s ní jde.

Míša

 

Michala Měřínská
Už více než 15 let pracuje se ženami a ukazuje jim cesty, jak podpořit přirozenou krásu a ženskost. Pomáhá ženám cítit se sebejistě, líbit se samy sobě a dopřát si péči o sebe i v každodenním shonu.

Míša je maminkou dvou malých kluků, manželkou a taky úspěšnou podnikatelkou. Říká, že krása každé ženy začíná v její hlavě a že čas pro sebe je o prioritách, o lásce a úctě sama k sobě.

Je autorkou projektu Magicky ženská a stejnojmenné knihy, kterou četlo už více jak 18 000 žen. Provází ženy intenzivními online kurzy a pomáhá měnit životy žen v motivačním online Klubu Magicky ženská.
Komentáře