Jak si ustát svoje rituály v péči o sebe, i když jste mimo domov?

V dnešní magické minutovce chci odpovědět na dotaz, který je aktuální nejen v době vánočních svátků, ale kdykoli, kdy se rozhodnete pro nějakou změnu svých návyků, pustíte se do ní a čelíte běžným situacím v životě, jako jsou rodinné návštěvy, dovolená nebo třeba jen víkend na chatě.

To jsou totiž přesně momenty, kdy se spousta žen ve změně návyku poleví a pak už se těžko vrací a někdy to skončí tak, že je pocit viny smete tak, že se na nový návyk vykašlou.

Jak tomu předejít a jak si svoje rituály v péči o sebe ustát, i když jste mimo domov? Dneska pro vás mám 3 tipy, jak na to.

Pusťte si video nebo čtěte dál:

 

Dotaz, který mi přišel po zveřejnění Stories na mém Instagramu o tom, že i když nejsem doma a jsem u rodičů, dávám si ráno zelený ječmen, pečuji o pleť a odlehčila jsem vánoční stravu, abych zbytečně neřešila zhoršení kvality pleti nebo pár kilo navíc, zněl takto:

Jak to děláš, že si jedeš to svoje, i když jsi mimo domov? Také cítím, že by moje tělo uvítalo návrat k běžnému režimu a omezení (ne)dobrot. Ale jak se tomu vzepřít, když jsem u rodičů, jsou tady hordy cukroví, na snídani je tu připravená vánočka, večer se posedí s vínkem a s oříšky a na oběd jsou jídla, jako je svíčková?

Takže jak to dělám?

Tady jsou moje 3 tipy, jak si si ustát svoje rituály i mimo domov

Prozradím vám svoje tipy, co mi pomáhá jet si to svoje, i když to okolí mimo domov má úplně jinak než vy.

1

Mějte na paměti svoje PROČ

Tohle je obecně velmi důležitý bod, který spousta žen při zavádění nových návyků v péči o sebe vynechává. Přitom je to základ úspěchu a toho, ustát si svůj názor, i když do vás bude vrtat maminka, že si máte přidat knedlík, táta se bude smát, že se v koupelně při čištění pleti natřásáte před zrcadlem, nebo vám na dovolené manžel řekne, ať se tentokrát na svoje ranní cvičení vykašlete.

Přesně v těchto momentech je zásadní mít jasné Proč a vědět, co změnou chcete dosáhnout a hlavně, jak se chcete samy se sebou a ve svém těle cítit. To je zásadní věc, na kterou se zapomíná. Uvědomit si, jak se díky změně chcete cítit a uvědomit si, jak se pravděpodobně budete cítit, když se na svoje rituály vykašlete.

Já osobně třeba vím, že když budu několik dní po sobě snídat vánočku, obědvat bramborový salát a na večeři si dám obloženou mísu se spoustou sýrů, solené chipsy a oříšky, tak se po dvou takových dnech budu nejen cítit zaplácnutě, ale projeví se to na mé pleti, budu před zrcadlem naštvaná a když se pak obléknu do oblíbených džínů a budou mě tlačit, tak budu naštvaná dvojnásob. 

A mám jasno v tom, že takto se cítit nechci a rozhodně mi pár dní obžerství za tohle nestojí.

Zároveň ale nejsem dogmatik a nezakazuji si to, a je pro mě v pohodě si někdy zahřešit a dopřát si nějakou nezdravou prasárničku, ale vím, jaký to má dlouhodobý vliv na moje tělo a na moje pocity.

Stojím sama sobě za to, abych si nedělala zle.

Takže vím, kdy je vhodné skončit a nepřejídat se nebo si nedat pět knedlíků se svíčkovou, i když nade mnou stojí máma a říká mi, že bych to měla sníst.

Samozřejmě tohle souvisí s vnitřní disciplínou a ochotou o sebe každý den vědomě pečovat, protože to je základ. Právě to učím ženy v Klubu Magicky ženská a právě tam mají každodenní podporu a inspiraci, aby si péči o sebe dovolily.

Pokud vás zajímá víc téma toho, jak u změn v péči o sebe vydržet obecně, tak určitě koukněte na 16. epizodu podcastu Chvilka pro sebe, tam jsem tomu věnovala celých 40 minut a najdete v ní mraky praktických tipů.

2

Buďte v roli tvůrce a vědomě se na změnu prostředí připravte - fyzicky i psychicky

Příprava je základ úspěchu. Fakt, že nejste doma a jedete mimo domov ať už na pár dní nebo na 14 dní na dovolenou, neznamená, že máte svoje návyky v péči o sebe podřídit prostředí, ve kterém budete. Jasně, můžete je upravit, ale není potřeba se svých návyků vzdát a pak se cítit provinile, že jste pro sebe nic nedělaly.

Takže jak to třeba dělám já?

Kdykoli někam jedu, tak na sebe myslím a automaticky si podle toho balím věci.

Co konkrétně?:

  • vše důležité k základní péči o pleť včetně konjac houbičky a masky na pleť,
  • pokud jedu na delší dobu potravinové doplňky - zelený ječmen, vitamíny,
  • věci, které budu potřebovat podle toho, jak dlouho kde budeme - třeba shaker,
  • věci na snídaně - jako jsou semínka a ořechy na chroupání,
  • nebo klidně boty na běhání, když chci na dovolené běhat.
  • A pokud třeba jedete na návštěvu nebo na oslavu, tak si klidně zabalím zdravé dobroty na stůl, které mám ráda já - oříšky, sušené ovoce, banánové chipsy.
  • Nejen, že nebudu na suchu a přemýšlet o tom, že si nedám něco nezdravýho, ale zároveň třeba inspiruji ostatní k tomu, aby zkusili něco nového.

Jednoduše tvořím si to, co potřebuji a když vím, že tam, kam jedu to mají jinak, nečekám, že se okolí přizpůsobí mně, ale zařídím se podle sebe. 

Často mají tendence ženy říkat, že je to zbytečné tahat, ale pak vás to přesně nutí podřizovat se tomu, co máte okolo sebe a nejste v roli tvůrce, ale čekáte, co před vás život, maminka, hotelový komplex nebo kdokoli, u koho jste na návštěvě postaví.

Tohle můžete úplně jednoduše změnit.

3

Otevřeně mluvte tom, proč to tak máte a neberte si nejapné komentáře osobně

Ze zkušenosti s klientkami vím, že často při změnách v péči o sebe ženy dělají, jakože nic a snaží se, aby si nikdo nevšiml, že se o nějakou změnu pokouší. Ze strachu, kdyby náhodou selhaly.

Ale jak pak má okolí vědět, že to máte teď jinak, než jak jste do měly doposud? A taky je jasné, že když se najednou začnete chovat jinak – jinak jíst, cvičit, trávit víc času v koupelně, tak se budou zajímat a budou se ptát proč a co se děje.

Nebete to jako útok

Zároveň počítejte s tím, že je jasné a asi úplně přirozené, že když budete týden u rodičů, dočkáte se spousty komentářů a otázek, proč děláte to, co děláte. Když jsem si poprvé k našim dovezla zelený ječmen, každé ráno jsem slyšela komentář ohledně toho, proč tu blbost zase piju.

A dneska už mi to nikdo nerozmlouvá a okolí si na to zvyklo. Stejně tak si zvyklo na to, že si ráno i večer čistím v koupelně pleť nebo že lezu nahá do bazénu a místo nohy v kýblu si dám rovnou ponor do studené vody.

Takže je fajn otevřeně o změnách a rituálech v péči o sebe mluvit, stát si za nimi, klidně to ostatním vysvětlit a i když jim to bude připadat zvláštní, tak myslete na to, že ve vašem těle žijete vy a ne oni. Vy víte, proč ty věci děláte a jak se ve svém těle chcete cítit, a pokud v tom máte jasno, neberte nejapné komentáře osobně a respektujte, že to má někdo jinak.

Tohle jsou moje 3 tipy, jak si ustát změny v péči o sebe i mimo domov a v čem mít jasno, když někam jedete a víte, že okolí to má jednoduše jinak. Stůjte si za sebou a za svým rozhodnutím.

Protože je to váš život.

 

Michala Měřínská
Už více než 15 let pracuje se ženami a ukazuje jim cesty, jak podpořit přirozenou krásu a ženskost. Pomáhá ženám cítit se sebejistě, líbit se samy sobě a dopřát si péči o sebe i v každodenním shonu.

Míša je maminkou dvou malých kluků, manželkou a taky úspěšnou podnikatelkou. Říká, že krása každé ženy začíná v její hlavě a že čas pro sebe je o prioritách, o lásce a úctě sama k sobě.

Je autorkou projektu Magicky ženská a stejnojmenné knihy, kterou četlo už více jak 18 000 žen. Provází ženy intenzivními online kurzy a pomáhá měnit životy žen v motivačním online Klubu Magicky ženská.
Komentáře